Traficul aglomerat, lipsa locurilor de parcare dedicate și ambuteiajele sunt probleme deosebit de reale în marile orașe, iar Bucureștiul nu face excepție. Oamenii apelează la autoturismele personale deoarece nu au alternative viabile și eficiente de deplasare în Capitală.
Rareș Hopincă, candidat la Primăria Sectorului 2 la alegerile locale din iunie 2024, consideră că rolul administrației publice nu este să sancționeze proprietarii de mașini, ci să le ofere acestora soluții alternative. Acest tip de soluții implică investiții semnificative în infrastructură, inclusiv construcția de pasaje și poduri rutiere dar și o colaborare strânsă între administrațiile locale și centrale și modernizarea transportului public.
În Sectorul 2 din București, necesitatea îmbunătățirii infrastructurii este evidentă. Proiecte precum construcția Pasajului Petricani, menit să decongestioneze zona de nord a Capitalei, sau a unui pasaj suprateran la intersecția Doamna Ghica cu Strada Heliade Între Vii sunt cruciale pentru a descongestiona traficul și pentru a facilita deplasarea în zonă. De asemenea, reconfigurarea traficului în diverse intersecții și construcția de poduri rutiere sunt măsuri esențiale pentru fluidizarea traficului și, indirect, reducerea poluării.
Extinderea rețelei de metrou prin magistralele M5 și M7 și prelungirea magistralei M2 sunt proiecte din agenda lui Rareș Hopincă, proiecte care vor avea un impact semnificativ asupra mobilității locuitorilor din sectorul 2 dar și a bucureștenilor în general. Magistrala M5 Eroilor – Piața Iancului – Pantelimon va reprezenta o variantă rapidă și accesibilă de a ajunge în centrul orașului, degrevând astfel traficul rutier.
Extinderea traseelor de tramvai și reconfigurarea celor de autobuz sunt necesare pentru a asigura o conexiune mai bună între diferitele zone ale sectorului dar și către restul orașului, cu mai puțin timp petrecut blocați în trafic.
Parcările subterane, supraterane și Park & Ride sunt soluții importante promovate de Hopincă pentru reducerea traficului și gestionarea locurilor de parcare. Încurajarea utilizării alternativelor de tranzit prin construirea de Park & Ride în zone strategice cum ar fi Colentina sau zona Petricani, va contribui la reducerea numărului de mașini în trafic și la promovarea utilizării transportului public, ținând cont că un procent semnificativ al traficului din sectorul 2 îl reprezintă autoturismele aflate în tranzit.
Un alt proiect de pe agenda candidatului la Primăria Sectorului 2 îl reprezintă creare de parcări supra sau subterane în fiecare cartier cu densitate urbană ridicată.
Creșterea numărului de locuri de parcare de reședință și introducerea unor soluții inteligente pentru utilizarea acestora sunt necesare pentru a face față cererii crescute de parcare în sector. Pentru comparație, în perioada 2020-2024 au fost create 30.000 de locuri de parcare în sectorul 4, în timp ce în sectorul 2 numărul de locuri de parcare nou amenajate este de aproape 3.500. Dacă facem o comparație la nivel de suprafață, Sectorul 2 are o suprafață aproape egală cu Sectorul 3 însă la nivel de locuri de parcare diferența este semnificativă: 30.000 în Sectorul 2 și 80.000 în Sectorul 3.
Alt aspect important în eforturile de a reduce traficul la nivel de sector îl reprezintă amenajarea de piste și parcări pentru biciclete. Acestea vor încuraja utilizarea acestui mijloc de transport alternativ, contribuind astfel la reducerea poluării și a congestionării traficului.
Investițiile în infrastructură și proiectele de dezvoltare a transportului public sunt un pilon principal în programul susținut de Rareș Hopincă iar eforturile în aceastăp direcție sunt esențiale pentru pentru îmbunătățirea mobilității urbane și gestionarea eficientă a fluxului de persoane și vehicule, pentru un Sector 2 mai curat și mai puțin poluat.