Transportul cu metroul trebuie să fie coloana vertebrală a serviciilor de transport public de călători, în contextul dezvoltării urbane de la nivelul Capitalei, dar şi a ţintelor climatice, a declarat, miercuri, în cadrul Conferinţei de Infrastructură 2022, Mariana Miclăuş, director general Metrorex.
“Apreciez în mod deosebit organizarea acestui eveniment în spaţiul dedicat integral formării pentru viitor a specialiştilor în diferite domenii tehnice şi cu precădere în domeniul ingineriei în construcţii pe care piaţa muncii aşteaptă să o integreze pentru a contribui la progresul tehnologic şi economic al societăţi noastre (…) Transportul cu metroul este un mijloc prietenos cu mediul, sigur şi confortabil, care în contextul dezvoltării urbane de la nivelul Capitalei şi cel climatic actual, trebuie să reprezinte coloana vertebrală a serviciilor de transport public de călători. Societatea noastră este provocată constant pentru a asigura servicii de transport la înalte standarde de de calitate, dar şi de a identifica noi soluţii care pot fi implementate pentru îmbunătăţirea acestora prin promovarea proiectelor de modernizare şi extindere a reţelei de metrou”, a spus Miclăuş.
Şefa Metrorex a punctat o serie de informaţii cu privire la societatea pe care o conduce şi a precizat faptul că, în prezent, pe cei 78 de km de cale dublă a reţelei de metrou circulă 82 de garnituri de tren, dintre care 67 de generaţie nouă.
“Metrorex este o societate comercială pe acţiuni cu capital integral de stat aflată sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii şi desfăşoară, în principal, activităţi de interes public şi strategic. Are ca obiect de activitate transportul de persoane cu metroul pe reţeaua de căi ferate subterane şi supraterane în condiţii de siguranţă şi confort. În prezent, reţeaua de metrou înglobează 78 de km cale dublă distribuite pe cinci magistrale, cu 63 de staţii şi şase depouri. Cea mai recentă realizare o reprezintă execuţia şi punerea în funcţiune, la data de 15 septembrie 2020, a Magistralei 5 de metrou Râul Doamnei – Eroilor, construită de la zero, după Revoluţie, şi care leagă cartierul Drumul Taberei cu centrul oraşului prin intermediul a zece staţii, un depou, şi are o lungime de circa 7 km. Sistemul de transport cu metroul este monitorizat şi coordonat în permanenţă de un Dispecerat central, care subordonează alte şase dispecerate (…) Avem 190 de accesuri în staţii, 145 de lifturi, 1.803 camere de supraveghere, 6.421 de detectoare de incendiu, 231 de automate de cartele. Parcul de material rulant în exploatare pentru transportul călătorilor este alcătuit de 82 de trenuri de metrou, dintre care 23 trenuri CAF – producţie Spania, 44 Bombardier – din Suedia şi 15 trenuri fabricate la Întreprinderea de Vagoane Arad”, a menţionat Mariana Miclăuş.