La preluarea mandatului, Clotilde Armand a facut un deziderat din a lupta cu “mafia gunoaielor dim sectorul 1”. Luni de zile, atât in campanie cât si dupa inscăunarea ei pe fotoliul primariei de sector cu cel mai mare buget la dispoziție, a tunat si a fulgerat că va incepe o luptă in sectorul pe care il păstorește cu toți dușmanii care se pun în calea dezvoltării sectorului 1.
A urmat o perioadă de luni bune in care s-a prezentat ca o adevărată amazoană a dreptații. Au existat voci care, totuși, au incercat să-i explice că direcția pe care o abordează nu este tocmai in beneficiul sectorului, mai ales că un primar trebuie sa se ingrijească de administrarea comumității care a pus-o in funcția de primar, nicidecum să târască un întreg sector intr-o mizerie si la propriu si la figurat. Dacă la inceputul scandalului ne era prezentat ca totul functioneaza conform strategiei trasate de oamenii foarte competenți din cercul ei intern de consilieri, nu a durat mult până întreg sectorul s-a trezit că se scufundă pe zi ce trece in mormane de gunoaie.
Imagini dezolante cu gunoaie care dădeau pe afară pe arterele principale din sector păreau sa o contrazica din ce în ce mai mult pe doamna care se autointitulase o luptatoare cu corupția si mafia. Poate retorica asta are efect in campanie si pe la începutul mandatului, insă, o data cu trecerea timpului, și perioada mandatului se îngustează, iar oamenii ajung să se sature să vadă realizări fictive pe pagina de Facebook unde oricum au acces doar cei agreati de echipa de comunicare a dânsei. Cu cât se scurge perioada mandatului si ne apropiem cu pași repezi de 2024, locuitorii sectorului 1 chiar nu pot avea motive de bucurie. S-au scurs patru ani. Patru ani in care, in cel mai bun caz -daca vrei sa privești partea plină a paharului, sectorul a stagnat. Privind pragmatic, fără sa ne aruncăm ochii pe pagina de facebook a primarului din sectorul 1, dar cu atenție prin teritoriu, totul este lăsat de izbeliște si in paragină.
Este clar ca lumina zilei ca experimentul “dacă am like-uri pe Facebook inseamna ca sunt performant ca ministru sau primar”- patentat de către cei de la USR, este eșuat de la un cap la altul. Locuitorii nu asteaptă scandaluri ci performanță, imbunătățire a nivelului de trai. Au asteptări de la un primar. In primul rând sa il vadă cum gospodărește comunitatea pe care o reprezintă. Pentru că, a fi primar exact asta inseamna. Oglinda si imaginea pe care tu o proiectezi. Așa cum arată comunitatea, așa te vor percepe si te vor evalua locuitorii ei. In momentul in care locuitorii văd cum spargi bani publici pe procese cu compania de salubritate, secretizezi sumele cu care platești avocații ca să-ti piardă procese pe bandă rulantă, umpli buzunarele companiei de salubritate cu penalități pentru că nu ințelegi ceea ce si un puști de liceu ar înțelege: “un contract nu poate fi reziliat dacă tu nu iți menții partea ta de înțelegere”, sectorul se degradeaza vizibil, șobolanii zburdă mai rău ca la Paris, iar mistreții(la propriu!!!) încep sa iși facă apariția prin comunitate, atunci este mai mult decât evident că mandatul este eșuat de la un cap la altul, iar oamenii te vor trimite la tomberonul de la începutul mandatului.
Concluzia este simplă: a conduce o comunitate, a cunoaște administratie publică nu este simplu si, cu atât mai mult, nu se face pe Facebook in bula proprie. A fi primar nu înseamnă ca un mandat întreg sa însemne războaie inchipuite, manipulări ieftine- este de notorietate faptul că, la inceputul scandalului cu firma de salubritate, a pus pe pagina de facebook un contract pe care il declarase nul, ca să dovedească cât de ilegal este ce se intâmpla. Asta până când i-a pus cineva in vedere că este un fake evident, contractul nici măcar nu era cu Primăria S1, iar compania contractantă era alta decât compania care isi desfașura activitatea in sectorul 1. Ulterior a șters postarea. Sigur, postarea fake a disparut la fel ca si banii cetațenilor, care se duc si se vor duce până la finalul mandatului dânsei pe procese, penalizări și, mai nou, pe creșterea tarifului la salubritate cu 31%.