Încă primarul în funcție a capitalei a făcut un anunț la începutul săptămânii. Anunțul constă în faptul că o companie din Turcia a câștigat licitația pentru livrarea a 100 de autobuze, valoarea contractului fiind de 290 de milioane de lei.
Până aici totul bine și frumos, primarul capitalei bifând la capitolul activitate dupa trei ani în care a stat mai mult ascuns prin biroul primariei, în timp ce Bucureștiul se scufundă într-o mizerie de nedescris, blocaj administrativ pe linie și realizări minore dar prezentate ca fiind succese majore. Discursul cu greaua moștenire poate avea vreun sens sau logică în primul an de mandat. Cu trei ani petrecuți în fotoliul primăriei, toate promisiunile din campanie s-au evaporat ușor, ușor.
Tot ce a blamat Nicușor Dan cu armata de ong-uri și asociații, a fost îmbrățișat și continuat. Deși a devenit o obișnuință dubla măsură la “salvatorul capitalei” pentru că, o dată cu preluarea mandatului mult râvnit de dânsul, toate proiectele pe care Primarul Gabriela Firea le-a început, Nicușor Dan le-a continuat. De aici reiese o întrebare simplă: “ De ce proiectele demarate pe mandatul Gabrielei Firea au fost continuate dacă pe perioada campaniei au fost atât de blamate? “
Drept dovadă, dacă în septembrie 2020, Nicușor Dan declara “procurorii vor lămuri de ce firme turcesti câștiga mereu licitații în cazul autobuzelor, troilebuzelor sau tramvaielor în București”, o data înfipt în biroul primăriei capitalei, nu a mai avut nici cea mai mică problemă cu licitațiile câștigate de firme turcești. Practic, dacă pe perioada mandatului Gabrielei Firea o firmă din Turcia câștiga o licitație, așa cum a fost contestata și licitația câștigată de cei de la Otokar de către actualul primar, era un lucru illegal. Au fost campanii întregi de denigrare la vremea respectivă. Poate cea mai amuzantă declarație a lui Nicusor a fost ca licitația a fost câștigată de către o companie aproape necunoscută, în condițiile în care sunt companii mult mai cunoscute și care pot oferi autobuze la o calitate mult mai bună. Ceea ce a omis cu bună știință a fost ca Otokar a ieșit lider de piață pe segmentul autobuzelor de transport public de 13 ori la rând. Așa cum ne-a obișnuit, Nicușor Dan pe o parte acuza, iar pe de alta parte recunoaște tacit că proiectele începute de Gabriela Firea au fost și sunt în continuare benefice pentru capitală, dovada că sunt continuate și, din păcate, asumate de el. Un lucru este destul de clar.
Lipsa de viziune, de originalitate, de puterea de a capacita și de a veni cu acele propuneri din campanie cu care a câștigat alegerile, îl transforma pe Nicușor Dan în genul ăla de om de care vorbesc speakerii motivaționali când îți spun că trebuie să îți urmezi visul orice ar fi. Asta a fost visul lui din 2012. Să fie primar. După 8 ani de activism care l-a facut să creadă că PMB este precum un ONG, unde dacă țopăi și urli îndeajuns de mult, s-a văzut instalat în fruntea Capitalei și instalat a rămas. La trei ani distanță, mandatul efemerului activist este un eșec pe linie.