Despre dificultățile vieții de antreprenor din București, dar și despre oportunitățile acesteia, am stat de vorbă cu Lucian Bădilă, cofondator 5 to go, lanțul de cafenele cu cea mai mare întindere din România. Și, cum noi suntem mândri de afacerile pornite în București, admirăm succesul acestui concept.
- Știri din Capitală: Ce inseamna pentru dvs. 5 to go?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: În 2015, anul lansării, 5 to go era pentru mine un vis, acela al oricărui antreprenor, de a construi o afacere ce creează valoare pentru cei cărora se adresează. Apoi, 5 to go a devenit aventură, pentru că fiecare zi aduce noi descoperiri – de la povești și oameni pasionați din comunitatea noastră, până la lecții autentice de afaceri și determinare venite de la francizații din grup. Iar acum aș defini 5 to go ca reper, deoarece pentru mine este reperul succesului și al puterii pe care o are o poveste autentică de brand pentru a construi o marcă apreciată și iubită de milioane de consumatori.
- Știri din Capitală: Cum v-a venit aceasta idee?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: Împreună cu Radu, am creionat business-ul 5 to go pe un șervețel. Ne-am dorit să venim cu un model de afaceri care să răspundă unui consumator modern, în continuă mișcare, care are nevoie de produse de calitate și cu gust, la un preț optim, de un proces de achiziție simplificat și de un brand cu care să rezoneze. Așa a apărut 5 to go, iar valorile de bază au rămas neschimbate de-a lungul timpului.
Cele 5 valori care ne definesc sunt: gustul – pentru că oferim o cafea de bună calitate, un blend unic special creat pentru 5 to go, profesionalismul echipei reflectat în toate serviciile care ne definesc, rapiditatea – un atribut din ce în ce mai căutat de consumatorul modern, mereu în mișcare, diversitatea portofoliului și stilul de viață, pentru că 5 to go vrem să le fie alături, să le ofere energie și stare de bine.
- Știri din Capitală: Câte locații aveți deschise în prezent?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: În acest moment avem peste 330 de cafenele deschise la nivel național și alte câteva zeci în proces de amenajare și de dezvoltare, iar obiectivul nostru este de a încheia anul 2022 cu 500 de unități în grup.
- Știri din Capitală: Care este viața de antreprenor în București?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: Viața de antreprenor este intensă și cu program prelungit J În primul rând, pentru că trebuie să fii conectat 24/24 la business. Pot spune că pentru noi, având un business în domeniul HoReCa, vizitele de piață sunt chiar plăcute. Atât eu, cât și Radu, suntem tipul acela de antreprenori prezenți pe teren, vizităm cafenele, stăm de vorbă cu consumatorii, le ascultăm feedback-ul și asta ne ajută să devenim din ce în ce mai buni și mai relevanți.
- Știri din Capitală: Ce dificultăți întâmpinați în afaceri?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: Provocările sunt multe, de la predictibilitatea mediului fiscal și până la creșterile costurilor la materii prime, utilități și chirii. Însă, până acum nu am lăsat aceste piedici să ne încetinească dezvoltarea, ci am abordat într-un mod inovator fiecare provocare și am reușit astfel să o transformăm în oportunitate.
- Știri din Capitală: Ce planuri de viitor aveți? Dar planuri de dezvoltare a rețelei?
Lucian Bădilă, cofondator 5 to go: Ne-am propus ca 5 to go să devin în 5 ani o rețea de 1,000 de cafenele, să consolidăm brandul la nivel național și să îi creștem notorietatea în afara Bucureștiului, să venim cu o gamă variată de produse 5 to go pentru retail și să continuăm expansiunea internațională. Sunt obiective mari pentru un brand românesc prezent de doar 7 ani pe piață, însă cred că avem potențial și resursele potrivite, o echipă plină de entuziasm și energie creativă.