Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus modificarea a 38 de linii de transport public de călători şi înfiinţarea temporară a trei linii navetă, pentru a permite desfăşurarea competiţiei sportive “Cros şi Semimaraton Internaţional 2022”, programată sâmbătă, 7 mai, şi duminică, 8 mai 2022.
Potrivit unui comunicat al TPBI, ca urmare a restricţionării traficului rutier pe traseele de concurs, sâmbătă, traseele liniilor 136 şi 385, precum şi cel al liniei de noapte N121 vor fi modificate după cum urmează: linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul CET Vest Militari şi intersecţia Calea 13 Septembrie/Bd. Libertăţii, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Libertăţii, cu întoarcere în rondul Piaţa Regina Maria; linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între Valea Oltului şi intersecţia str. Izvor/Bd. B.P. Haşdeu, apoi pe un traseu modificat pe Bd. B.P. Haşdeu, Splaiul Independenţei, Piaţa Unirii, Bd. Corneliu Coposu, str. Sf. Vineri, cu întoarcere pe str. Sf. Vineri, Bd. Mircea Vodă, Bd. Unirii, Piaţa Unirii, str. Halelor, Splaiul Independenţei, Pod Haşdeu, Bd. B.P. Haşdeu, str. Izvor, apoi traseul de bază, iar linia N121 va funcţiona în noaptea de sâmbătă spre duminică pe traseul de bază între terminal Zeţarilor’ şi Piaţa Arsenalului (intersecţia Calea 13 Septembrie/str. Izvor), apoi pe un traseu modificat, în ambele sensuri, pe str. Izvor, Bd. B.P. Haşdeu, Splaiul Independenţei, rond Piaţa Unirii, până la staţia “Piaţa Unirii 2”.
Duminică, de la primele ore ale dimineţii şi până la reluarea traficului rutier, liniile de transport public vor funcţiona astfel: linia 1 ramura de sud va funcţiona pe traseul actual între Şura Mare’ şi intersecţia Şos. Mihai Bravu/Calea Vitan, apoi prin Calea Vitan, Calea Dudeşti, cu întoarcere pe Şos. Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şos. Olteniţei; linia 1 ramura de nord va funcţiona, pe traseul de bază între capătul de linie Banu Manta şi Piaţa Iancului; liniile 24 şi 45 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele Cartier Dămăroaia, respectiv Mezeş şi intersecţia Bd. Ion Mihalache/str. Dr. Felix, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe str. Dr. Felix, Şos. Nicolae Titulescu, până la terminalul Banu Manta; linia 40 va funcţiona între terminalul Piaţa Sf. Vineri şi intersecţia Calea Călăraşilor/str. Traian, apoi pe un traseu modificat, în ambele sensuri, pe str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Iancului, Şos. Pantelimon, Bd. Chişinău, Bd. Basarabia, apoi traseul actual, iar linia 44 va fi suspendată până la ridicarea restricţiilor de circulaţie pe str. Berzei, perioadă în care tramvaiele repartizate pe aceasta vor fi distribuite în linia 43.
De asemenea, linia 46 va funcţiona pe traseul actual între terminalul Republica şi intersecţia Şos. Nicolae Titulescu/str. Dr. Felix, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Şos. Nicolae Titulescu, până la terminalul Banu Manta; linia 61 va funcţiona pe durata întregii zile pe un traseu scurtat, între Master şi Podul Operei, în timp ce linia 69 va fi suspendată pe durata întregii zile.
Linia 70 va fi suspendată, urmând să redevină funcţională după ridicarea restricţiilor de circulaţie (aproximativ, de la ora 14.00) pe traseul Bd. Basarabia şi Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe str. Dianei, str. Jean Louis Calderon, str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul actual. Până la reluarea circulaţiei troleibuzelor, va funcţiona linia navetă de autobuz 670 între terminalul Bd. Basarabia şi Piaţa Universităţii, pe str. Lucreţiu Pătrăşcanu, str. C-tin Brancuşi, str. Baba Novac, Şos. Mihai Bravu, prin Pasajul Muncii, Şos. Mihai Bravu, str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, rond Piaţa Universităţii; linia 79 va fi suspendată, urmând să redevină funcţională după ridicarea restricţiilor de circulaţie (aproximativ, de la ora 14.00); linia 85 va funcţiona pe durata întregii zile pe traseul de bază între terminalul Baicului şi Piaţa Rosetti, cu întoarcere pe str. Dianei, str. Jean Louis Calderon, str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul actual; linia 86 va fi suspendată, urmând să redevină funcţională după ridicarea restricţiilor de circulaţie (aproximativ, de la ora 14.00).
Până la reluarea circulaţiei troleibuzelor, va funcţiona linia navetă de autobuz 665 între terminalul Dridu şi Gara de Nord, pe str. Pajurei, Bd. Bucureştii Noi, Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, cu întoarcere în zona fântânii centrale (comun cu liniile 182 şi 205).
Linia 90 va funcţiona pe durata întregii zile pe traseul de bază între terminalul Arena Naţională” şi “Piaţa Rosetti”, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, apoi traseul actual; linia 97 va fi suspendată, urmând să redevină funcţională după ridicarea restricţiilor de circulaţie (aproximativ, de la ora 14.00). Până la reluarea circulaţiei troleibuzelor, va funcţiona linia navetă de autobuz 697 între terminalul Străuleşti şi Gara de Nord, pe Bd. Bucureştii Noi, Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, cu întoarcere în zona fântânii centrale (comun cu liniile 182 şi 205); linia 104 va funcţiona pe traseul de bază între Cora Pantelimon şi intersecţia str. Vatra Luminoasa/Şos. Mihai Bravu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Şos. Mihai Bravu, prin Pasajul Muncii, Şos. Mihai Bravu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii (comun cu linia 381), Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Carol I până la Piaţa Rosetti; linia 116 va funcţiona pe un traseu scurtat între Gara Progresul şi terminalul Piaţa Unirii – capătul liniei de troleibuz 76.
Linia 117 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Cartier Confort Urban şi Piaţa Unirii, unde va întoarce din Bd. Regina Maria pe str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii Aleea II (capătul liniei 783), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, apoi traseul de bază; liniile 122 şi 137 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele Complex Cartier Latin, respectiv Carrefour Militari şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Cotroceni, Splaiul Independenţei (malul drept), Bd. Eroilor, apoi traseele de bază; linia 123 va funcţiona pe traseul de bază între CET Sud Vitan şi intersecţia Calea Vitan/Calea Dudeşti/Bd. Octavian Goga, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Octavian Goga, prin Pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Bd. Tudor Vladimirescu, Şos. Panduri, str. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei, str. Constantin Noica, Cal. Plevnei, Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, cu întoarcere pe str. Witing, Calea Plevnei, str. Constantin Noica, Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, str. Dumitru Bagdasar, Şos. Panduri, apoi traseul de ducere.
Linia 133 va funcţiona între terminalele Gara Basarab şi Bd. Tineretului, pe Bd. Dinicu Golescu, Piaţa Gării de Nord, Bd. Gheorghe Duca, Bd. Alexandru Ioan Cuza, Şos. Nicolae Titulescu, prin Pasajul Victoriei, Bd. Iancu de Hunedoara, Calea Dorobanţi, Bd. Dacia, str. Dimitrie Onciu, str. Zece Mese, str. Traian, Bd. Pache Protopopescu, Şos. Mihai Bravu, prin Pasajul Muncii, Şos. Mihai Bravu, Calea Dudeşti, Bd. Octavian Goga, str. Nerva Traian, Calea Văcăreşti, cu întoarcere pe Calea Văcăreşti, str. Nerva Traian, Bd. Octavian Goga, Calea Dudeşti, Şos. Mihai Bravu, prin Pasajul Muncii, Şos. Mihai Bravu, Bd. Pache Protopopescu, str. Traian, Bd. Dacia, str. Polonă, Bd. Iancu de Hunedoara, prin Pasajul Victoriei, Şos. Nicolae Titulescu, Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, Bd. Dinicu Golescu; linia 136 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul CET Vest Militari şi intersecţia Calea 13 Septembrie/Bd. Libertăţii, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Libertăţii, cu întoarcere în rondul Piaţa Regina Maria.
Liniile 168, 226 şi 368 vor funcţiona pe traseele de bază între Cartier Constantin Brâncuşi, Depoul Alexandria, respectiv Valea Oltului, şi intersecţia Bd. Eroilor/Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei (malul drept), Podul Operei, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei (malul stâng), Bd. Eroilor, apoi traseele de bază.
Linia 178 va funcţiona între terminalul Cartier Militari şi intersecţia Bd. Dinicu Golescu/str. Witing, apoi pe un traseu modificat pe str. Witing, Cal. Plevnei, str. Mircea Vulcănescu, cu întoarcere pe Bd. Dinicu Golescu, Şos. Orhideelor, apoi traseul de bază; linia 201 va funcţiona pe traseul de bază între Semănătoarea şi Podul Operei, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei (malul stâng), apoi traseul actual; linia 205 va funcţiona pe sens Gara de Nord pe traseul actual între terminalul Străuleşti şi Piaţa Presei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Mărăşti, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache, Bd. Banu Manta, Şos. Nicolae Titulescu, Calea Griviţei, Piaţa Gării de Nord, cu întoarcere pe Calea Griviţei, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, Bd. Ion Mihalache, str. Alexandru Constantinescu, Bd. Mărăşti, Şos. Bucureşti-Ploieşti, apoi traseul actual.
Linia 312 va funcţiona între Platforma Comercială Arcade Berceni şi intersecţia Splaiul Unirii/Bd. Mărăşeşti, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, apoi traseul actual; linia 313 va funcţiona pe un traseu scurtat între Piaţa de Gros şi terminalul Piaţa Unirii – capătul liniei de troleibuz 76; linia 323 va funcţiona pe traseul de bază între Zeţarilor şi intersecţia Bd. Mircea Vodă/Bd. Octavian Goga, apoi pe breteaua pasajului Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, până la terminalul Piaţa Unirii – capătul liniei de troleibuz 76, cu întoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, breteaua pasajului Mărăşeşti, Bd. Mircea Vodă, apoi traseul actual; linia 336 va funcţiona pe traseul de bază între Complex Comercial Apusului şi intersecţia Splaiul Independenţei (malul drept)/Bd. Eroii Sanitari (Podul Operei), apoi pe Bd. Eroii Sanitari până Piaţa Operei (capătul liniei 104), cu întoarcere pe Bd. Eroii Sanitari, Bd. Gh. Marinescu, apoi traseul actual; linia 361 va funcţiona pe traseul de bază între Complex Comercial Băneasa şi Piaţa Arcului de Triumf, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu până la Piaţa Universităţii, cu întoarcere în rond.
Linia 381 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Piaţa Reşiţa şi Piaţa Romană, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Dacia, str. Polonă, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, prin Pasajul Victoriei, Şos. Nicolae Titulescu, str. Dr. Felix, Bd. Ion Mihalache, până la terminalul Clăbucet, cu întoarcere pe Cal. Griviţei, str. Clăbucet, Bd. Ion Mihalache, str. Dr. Felix, Şos. Nicolae Titulescu, prin Pasajul Victoriei, Bd. Iancu de Hunedoara, Cal. Dorobanţi, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Gheorghe Magheru, apoi traseul actual; linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între Valea Oltului şi intersecţia Calea 13 Septembrie/Bd. Tudor Vladimirescu, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Tudor Vladimirescu, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii 2 (capătul liniei 783), cu întoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Bd. Tudor Vladimirescu, Calea 13 Septembrie, apoi traseul de bază.
Linia 690 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul Ghencea şi intersecţia Bd. Eroii Sanitari/Splaiul Independenţei, cu întoarcere pe Podul Operei, Bd. Eroii Sanitari, apoi traseul actual, iar linia 783 va funcţiona pe traseul de bază între Aeroportul Henri Coandă şi Piaţa Arcului de Triumf, apoi pe Bd. Mareşal Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I. C. Brătianu, prin Pasajul Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, str. Bibescu Vodă, Aleea II, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii, Bd. I. C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, apoi traseul actual.