Primarul general al Capitalei a inventat o nouă metodă pentru a bloca legile Bucureștiului. El trimite Consiliului General proiecte de hotărâri de „aprobare a respingerii”. Este o capcană pentru consilierii generali, pentru că, indiferent cum ar vota ei, niciun proiect urbanistic pe care nu îl vrea Nicușor nu mai poate fi aprobat legal. Astfel, primarul care a promis în campanie un PUG transparent, acum vrea un PUG de negociere.
Președintele Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din Consiliul General al Municipiului București, consilierul PNL Constantin Hazarian se declară șocat de haosul din Primărie.
”Incă de ieri atât eu cât și colegii, am primit de la DATJ, direcție aflată in subordinea Primarului General un tabel cu PROIECTELE DE HOTĂRÂRI DE APROBARE ale proiectelor de urbanism pe care trebuia să le analizăm, și să votăm pentru ele:
– AVIZ FAVORABIL (adoptarea proiectului, dacă se intrunesc suficiente voturi „PENTRU”) sau
– AVIZ NEFAVORABIL (neadoptarea proiectului, dacă nu se intrunesc suficiente voturi „pentru”).
Am inceput ședința Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului a CGMB prin votarea ordinii de zi cu PROIECTELE DE HOTĂRÂRI DE APROBARE. Dl Primar General ne-a citit rapoartele Primarului General cu privire la primul proiect de pe ordinea de zi, OCAZIE CU CARE NE-A SPUS CĂ PROIECTUL VA FI DE RESPINGERE, asta după ce Comisia adoptase ordinea de zi, cu PROIECTELE DE HOTĂRÂRE DE APROBARE, așa cum le primisem cu o zi inainte de la DATJ.
I-am spus Primarului General că noi nu avem cum să votăm acele PROIECTE DE HOTĂRÂRI DE RESPINGERE, pentru că incă nu le-am văzut și pentru că Codul Adminsitrativ și legislația in vigoare nu prevăd PROIECTE DE HOTĂRÂRI DE RESPINGERE, ci doar de adoptare (adică dacă proiectul nu primește numărul suficient de voturi, atunci practic este respins, nu este adoptat), dar de PROIECT DE RESPINGERE, direct, incă nu auzisem. Mi-a răspuns că este corect, de aceea face PROIECT DE APROBAREA RESPINGERII!!!
Nimeni nu s-a mai intâlnit in istoria Primăriei Municipiului București sau a Consiliului General al Municipiului București cu așa ceva, adică un PROIECT DE APROBARE A RESPINGERII, iar mie personal (dar nu sunt jurist) mi se pare un sofism in procedura de adoptare sau neadoptare a unor proiecte. Această invenție legislativă riscă să arunce PMB și CGMB in haos”, spune Constantin Hazarian pe pagina sa de Facebook.
Fostul activist vrea să blocheze astfel administrația publică a Capitalei, pentru că în Codul Administrativ sunt prevăzute doar hotărâri de aprobare, care în urma supunerii la vot pot fi aprobate sau respinse, nicidecum hotărâri de „aprobare a respingerii”.
Codul administrativ este aruncat la gunoi de primar
Reamintim primarului că Codul administrativ spune că „Personalul din administraţia publică are obligaţia de a-şi exercita atribuţiile legale, fără subiectivism, indiferent de propriile convingeri sau interese” (art 11- „Imparțialitatea”), dar Nicușor Dan îl ignoră cu bună știință.
Blocaj dăunător pentru București, atâta timp cât primarul nu vine cu soluții
Tot Președintele Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din Consiliul General al Municipiului București, consilierul PNL Constantin Hazarian, vine cu precizări: “DE CE TOT INSIST PENTRU DEBLOCAREA PLANULUI URBANISTIC GENERAL, care sunt beneficiile acestuia, ce reglementează acesta?! Toate acestea le găsim in LEGEA 350/2001. Am să iau câteva pasaje din lege, pentru ca chiar și cei care nu au legătură cu domeniul urbanismului să ințeleagă importanța PLANULUI URBANISTIC GENERAL și ce impuls poate da acesta dezvoltării unei localități, ca nu mai zic de Capitală…
Articolul 46
Planul urbanistic general are atât caracter director și strategic, cât și caracter de reglementare și REPREZINTĂ PRINCIPALUL INSTRUMENT DE PLANIFICARE OPERAȚIONALĂ, constituind baza legală pentru realizarea programelor și acțiunilor de dezvoltare. Fiecare unitate administrativ-teritorială trebuie să își actualizeze la maximum 10 ani Planul urbanistic general în funcție de evoluția previzibilă a factorilor sociali, geografici, economici, culturali și a necesităților locale.
Actualizarea Planului urbanistic general reprezintă revizuirea reglementărilor urbanistice, a indicatorilor urbanistici propuși și a prevederilor planului inițial prin aducerea acestora în acord cu legislația în vigoare, tendințele de dezvoltare și cerințele de dezvoltare durabilă socioeconomice și de mediu actuale, precum și actualizarea listei de proiecte de investiții necesare pentru implementarea viziunii de dezvoltare, în baza unor studii de specialitate și a analizei gradului de implementare a planurilor urbanistice în vigoare și a impactului acestora la nivelul localității, dacă este cazul.
Propunerea justificată de actualizare sau de prelungire a valabilității documentației de urbanism se realizează în baza analizei informațiilor statistice disponibile privind dinamica economică, socială și teritorială, în baza studiilor de specialitate existente, precum și în raport cu strategiile și programele de dezvoltare de la nivel local, județean și/sau național aprobate și se avizează:a) de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, pentru municipii și pentru unitățile administrativ-teritoriale din zonele funcționale ale acestora;b) de către consiliile județene, pentru orașe și comune, altele decât cele prevăzute la lit. a).
(2) Planul urbanistic general cuprinde reglementări pe termen scurt, la nivelul întregii unități administrativ-teritoriale de bază, cu privire la:
a) stabilirea și delimitarea teritoriului intravilan în relație cu teritoriul administrativ al localității;
b) stabilirea modului de utilizare a terenurilor din intravilan;
c) zonificarea funcțională în corelație cu organizarea rețelei de circulație;
d) delimitarea zonelor afectate de servituți publice;e) modernizarea și dezvoltarea infrastructurii tehnico-edilitare;
f) stabilirea zonelor protejate și de protecție a monumentelor istorice și a siturilor arheologice reperate;
PLANUL URBANISTIC GENERAL cuprinde prevederi pe termen mediu și lung cu privire la:
a) evoluția în perspectivă a localității;
b) direcțiile de dezvoltare funcțională în teritoriu;
c) traseele coridoarelor de circulație și de echipare prevăzute în planurile de amenajare a teritoriului național, zonal și județean.”
De la PUG transparent, la negocieri ca la tarabă
Programul cu care Primar General a câștigat alegeri în Capitală prevede crearea unui PUG transparent.
Primul punct din Capitolul Urbanism (pg.38) este “l Deblocarea / refacerea Planului Urbanistic General (PUG), într-un mod absolut transparent și bazat pe colaborarea dintre Primăria Generală și primăriile de sector.”
Primarul General NU a promis in Campania Electorală că va incuraja URBANISMUL DE NEGOCIERE, asta e o idee (nefericită) mai nouă!
PRIMARUL GENERAL a promis deblocarea PLANULUI URBANISTIC GENERAL, iar pentru asta CONSILIUL GENERAL a votat in Bugetul PMB in primăvară 5.000.000 lei, care se vor pierde dacă Primarul General nu deblochează PLANUL URBANISTIC GENERAL, AȘA CUM A PROMIS CHIAR EL IN CAMPANIE!
“Nu țin nicidecum partea dezvoltatorilor imobiliari, însă nu se poate face confuzie între un ansamblu rezidențial și un cartier. Echipamentele publice – grădinițe și mai ales ȘCOLI – se planifică la nivel de CARTIER, nu de PUZ(ulețe). Da, marii investitori ar trebui să contribuie într-un fel anume la dezvoltarea rețelelor rutiere și a echipamentelor de cartier, dar este fals că acestea se pot planifica și negocia PUZ cu PUZ, fără un plan urbanistic la nivelul unui teritoriu mai larg (minimum un catier întreg). Cum se planifică dezvoltarea rețelei rutiere majore la nivel de PUZ?” – spune și Mihaela Negulescu, profesor de planificare urbanistică la Universitatea de Arhitectură “Ion Mincu”.
Despre colaborările cu primăriile de sector, președintele PNL București și, totodată, primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu comenta în septembrie pe Facebook: ”Până acum nu am comunicat despre temele generale ale Bucureștiului deși îmi sunt foarte cunoscute. Știți, anterior am fost consilier general. Nu am comunicat, tocmai pentru a avea șansa unei discuții serioase cu Primarul General, Dl. Nicușor Dan, pentru ca să plecam din nou la drum de pe poziții neantagonice (dacă există acest cuvânt…).”